Snart utflykt till ALV

Arbetsveckan är gjord & en långhelg på 3 hela dagar väntar!!

I kväll har vi hållt på att packa inför resan till Astrid Lindgrens värld i morgon.. Är inte helt klara änn, men det får räcka för nu..orkar inte mer..
Vi ska upp hyfsta tidigt & räknar med att komma iväg 8:30..med andra ord inte en minut innan nio, haha;) Det är alltid så himla mycket man ska hinna med i sista sekunden!!

Daniel var iväg med barnen i dag till Lena för snaggning & de blev så fina så, Lova ser ju till & med nu utan att luggen hänger i vägen=) Alicia vill spara till lång lugg, så där blev det bara yttersta topparna, Eddie vet oxå precis hur han vill ha det, så det blev lite där bak bara.

På lunchen gjorde jag några riktiga fynd!! Hittade bikinis till tjejerna för halva reapriset, blev ca 25:- st!! Eddie fick en AC/DC-tröja som enligt prislappen kostade 149:-, men gick in för 99:-!!

Nu får ni klara er utan mig & mitt liv tills på söndag, för vi tar inte med oss datorn i helgen..då är det barnens helg=)
Men på söndag har jag säkert en massa fina kort från vår utflykt att visa=)

Händer inte så mycket

Det händer inte så mycket nytt nu om dagarna, det är mest jobb hela tiden..blir inte så mycket tid över till annat om kvällarna.

Idag var det ganska lungt på jobbet igen efter att ha varit lite mer att göra måndag & tisdag, det är som om det var lite för fint väder ute för att vara sjuk..i morgon skulle det bli regn så då blir det väl fullt ös..ha ha..;)

I eftermiddags efter middagen la jag mig ute på trappen i solen en stund & bara kopplade av till musiken på radion, det var skönt!!

Senare gick vi in till farmor & farfar för att prata lite, farmors syster med man var & hälsade på..det var trevligt & vi blev sittandes till nio!! Sen var ungarna trötta (jag med för den delen) & det var dax att gå hem.

I morgon är sista dagen på jobbet för denna veckan & sen är det återigen helg=)

Trevligt på lunchen

Idag hade jag lunchdejt med Emma.
Vi åt varsin bakad potatis & sen så hann vi även med en runda på stan innan det var dax för mig att återgå till jobbet.

Det var kul att träffas & prata lite skit & jag fick höra allt om hennes bröllop=)

I eftermiddag/kväll har jag börjat småröja lite i husvagnen & dammsugit där inne inför helgens resa till Astrid Lindgrens värld!!

Mycket att göra

Idag har det gått i ett på jobbet, har varit nåt att göra hela tiden..men det är bara kul & tiden går mycket fortare!!
Fast trött som bara den är jag nu.. Denna veckan är jag ledig på fredag, så nu har jag "bara" 3 dagar kvar till helg!!=)

Alicia ska sova över hos Ella i natt, så henne dröjer det tills jag ser.. Det blir inte förräns i morgon kväll..
Eddie har varit hos Lollo hela dagen & är på ingång nu, Lova & jag spelar just nu, men hon har varit hos Alice idag så det har fått leka hela högen=)

Sköna söndag

Idag är vi bara hemma & tar det lugnt.

Började dagen med frukost & sen kaffe ute på trappen, det är sommar för mig att dricka morgonkaffet ute=)

Vi har även hunnit med en repa på Maxi & Lindex, köpte en söt liten body till grannarnas lilla Svea som föddes för två veckor sedan.

Så nyss var vi inne hos dem med den & grattade.

Resten av dagen har jag tänkt att tvätta & städa huset. Daniel kommer bli sittande vid Formel 1 & sen blir det gräsklippning.

Barnens gård

Idag blev det en riktig heldag på Barnens gård i Karlskrona!!
Vi åkte hemifrån 9:45 & var hemma 18:45.

Barnens gård är ett himla mysigt ställe för alla i familjen & vi har åkt dit nästan varje år sen Eddie var liten, extra kul är att det nästan kommer något nytt för varje gång man är där. I är var det en stor klätterställning där man kunde klättra på vägg, gå balansgång, gå över vingliga broar osv. Sen var det Det stora tjurfallet som vi inte hade sett innan, en lång vattenrutchbana som man åker med en stor badring, den provade alla i familjen utom jag (personligen tyckte jag det var lite för kallt i vinden för att bli badsugen, men de andra badade glatt två omgångar).

En annan höjdpunkt var att när barnen var inne hos getterna så bräkte det väldans i ett av husen, barnen tittade in & fick bevittna en födsel av en liten killing!!! Det är inte alla som får det. Daniel tillkallade en av personalen som efter födseln flyttade in mamman & den lille bebisen i ett undanskymt litet hus som han stängde om.

Vi träffade även Tomas, Linda & deras två barn som vi lade oss brevid i poolområdet.

Som sagt vi har haft en kanondag & alla är nu nöjda & glada!!

Fredag!!

Tjohooo helgen är här!!

Idag har jag jobbat helt själv igen. Det gick så bra så & det är faktiskt ganska roligt att vara helt ensam ibland..man får lita på sina egna kunskaper när det inte finns någon att fråga;) Men självklart så blir det lite segt oxå att inte ha någon att småprata med mellan varven, fast jag satte på radion lite svagt & hade det ganska mysigt!!

På tal om mysigt så lunchdejtade jag familjen idag oxå, de var inne på marknaden så vi passade på att träffas en stund=)

Snart blir det middag & sen ska vi bara ta det lungt & fredagsmysa!!

Marknad

Idag på lunchen möttes jag med Daniel & barnen.

Vi gick på Kalmar marknad tillsammans under min timme & sen fortsatte de utan mig.

De fick varsin hundralapp att shoppa för, det hade blivit marknadsgodis, små heliumballonger & karusellåkning.

Saknar varandra

Är hemma igen efter ytterligare en dag på jobbet.
Lasangen är snart i ugnen & det ska bli himlans gott!!

Det börjar märkas på barnen nu att de har tröttnat på att jag jobbar så mycket. De frågar ofta om jag ska jobba nästa dag & avskeden på mornanrna blir jobbigare & jobbigare.
Lova har svårt att släppa kramarna..i går morse fick jag ringa upp henne så fort jag kört från tomten & försöka muntra upp henne & i morse sprang hon ut gråtandes när jag var på väg in i bilen. Hon sa: "jag vill bara krama dig länge". Stackarn!!
Alicia märker jag det oxå på genom att hon vill kramas & pussas jättejättemycket vid läggdax & även när jag ska åka på morgonen.
Det känns ju inget vidare såklart, men vad gör man?!

Men jag har full förståelse för dagarn är långa.. Vi ses en halvtimme på morgonen & sen kommer jag hem ca 17:30 & då är det middag & sen inte speciellt mycket kvar av kvällen.

Fast jag vet ju att de har det bra på dagarna med Daniel & leker mycket med sina kompisar. Idag har de varit på Möllstorp & badat bland annat=)

Lugnt på jobbet

Sitter & väntar på att Alicia & Daniel ska komma hem, han är & hämtar henne hos Ella. Maten är klar & vi ska äta hemmagjorda köttbullar, potatis & sås=)

Dagen på jobbet har varit lugn, man får försöka hitta på lite andra sysslor att fördriva tiden med mellan varven, annars blir det för segt. Idag tog jag tag i att skriva nya kalibreringslistor & att skicka iväg instrument till Sterilcentralen.

Vädret är ju väldigt märkligt tycker jag, ena stunden är det solsken & nästa man tittar ut vräker regnet ner!! Men som sagt, det är mycket lättare att jobba när det inte är kanonväder.

Återigen vardag

Då var vi tillbaka i vardagen igen.

Jag jobbar hela veckan lång 8-17 & än så länge har vi inga planer inför den kommande helgen. Nästa långhelg som är efter den som kommer funderar vi lite grann på Astrid Lindgrens värld, fast det är inget bestämt eller bokat.
Man måste ha lite skojsiga saker att se fram emot på helgerna så blir det ännu lättare att jobba=)

Vet ni vad??
Vår tvättmaskin är nu lagad & tvättar för fullt!! Äntligen efter en herrans massa veckor!! Så nu blir det tvätt halva natten lång med påslakan som legat i tvättkorgen läänge..

Hemma igen

Nu är vi hemma igen & väskorna är uppackade. Vi sa just att det är skönt att vara borta, men alltid lika skönt att komma hem igen=)

Igår kväll var vi som sagt en runda inne på tivoli. Vi åt middag där inne & satte oss på en uteservering efteråt. Sen gick vi mest omkring & tittade på folk, det är ganska mysigt inne på tivoli även om man inte åker några attraktioner. Vi lyckades i alla fall omedvetet planka in till europas största akvarium!! Ha ha, vi skulle bara gå på toa & vips hade vi tagit oss in där utan att behöva gå förbi entrén..det var nämnligen en konsert just då på övervåningen som hade paus & därför var det mycket folk där utanför..

Idag var det utcheckning klockan elva.
Vi låste in väskorna på stationen & gick sen ut på stan en runda innan tåget gick vid ett.
Vi letade efter något till Eddie, eftersom vi igår köpte hörlurar till tjejernas mp3-spelare. Efter mycket letande hittade vi i alla fall en snygg t-shirt på Hard Rock Café!!

Tågresan hem började mindre bra när vi hoppade på fel tåg!!
Vårt tåg skulle gå 13:03, men vid 12:57 kom det in ett tåg som det stod Malmö på & Daniel visade upp våra biljetter för lokföraren & frågade om det var rätt tåg. Ha sa att det var det så vi hoppade på...
Men sen när tåget rullade iväg direkt, alltså utan att vänta tills klockan var 13:03 fattade vi att det måste vara fel!!
Som tur var löste sig allt genom att vi hoppade av i Malmö & väntade in det rätta tåget!!=)

Avresa från Kalmar mot Köpenhamn

Vi är framme, första biran på rummet!!

På en uteservering vid Ströget

Ströget

På Kinarestaurang

Akvariet på Tivoli

Tivoli

På en uteservering på Tivoli

Shoppade sandaler

Hard Rock Café t-shirt & hörlurar med "diamanter"

Shopping och oldrickande

Har kommer en liten uppdatering fran resan.

Igar eftermiddag gick vi en runda pa stroget. Jag shoppade ett par snygga sandaler som jag sprungit hela Kalmar runt for att hitta, men har fanns det precis sadana som jag letat efter!!

Vi satt pa nagra uteserveringar och drack lite ol och sa var vi pa kinarestaurang och at middag..gott!!

Vadret var kanon igar, soligt och jattevarmt. Idag ar det lite samre, det duggar till och fran, men det ar anda varmt och skont!!

Idag har vi gatt lite mer i affarerna och aven hunnit med en ol eller tva. I kvall blir det tivoli for hela slanten=)

Vi ar framme

Bloggar fran hotellet i Kopenhamn.

Vi ar installerade och klara pa vart rum som ar inrett i mintgront!!.

Vi kom fram strax efter ett idag efter lite smaforseningar pa taget.

Nu ar vi redo for att ga ut en runda pa stroget och sen vidare for att hitta nagon god restaurang att ata pa.

Vi inledde var brollopsweekend pa rummet med nagra ol och en pase chips!!

(blir lite smatt galen pa detta tangentbord som inte alls skriver som jag vill)

Ha det gutt sa lange, fler uppdateringar kommer sakert under resans gang.

Nu drar vi

Om lite mindre än 2 timmar går tåget!!

Köpenhamn, here we come!!!

Nya dynor

Jiihooo nu har jag minisemester!! I tre härliga dagar ska jag vara ledig & bara njuta av vad Köpenhamn har att erbjuda=)

Idag blev det klart att jag fått mitt vik förlängt med två dagar till veckan efter jag skulle slutat..inte mycket kanske, men alla dagar blir plus i kassan & det är 100 gånger roligare att jobba på hälsocentralen än att springa runt som timvikarie i bemanningen!!

Kvällen har bestått av en herrans massa sysslor. Jag har stekt pannkakor till ett helt kompani känns det som, 1,5 timme tog det!! Samtidigt bakade jag bröd & så har jag packat eller håller på att packa rättare sagt, både Daniel & jag ska ha varsin väska + barnens kläder & grejer inför campinghelgen med mormor & morfar.

Mormor & morfar var här en runda oxå, de hade varit så snälla & köpt svarta snygga dynor till oss att ha på altanen. Även små blommor i passande krukor & underlägg!!
Nu är det så fint det bara kan bli där ute & vi är jättenöjda med alltihopa=)

Nya dynor som pricken över alltihopa!!

Ny design

Blev lite sugen på att förnya utseendet på bloggen, får se om jag trivs med detta=)

Nedräkning

En jobbardag kvar & sen drar vi till Köpenhamn!!!

Åhh vad gutt det ska bli, bara gå & strosa, dricka öl på uteservering, äta gott & bara njuta=)

Flexade ut en halvtimme tidigare nu i eftermiddag, för vi har haft så otroligt lite att göra idag..ganska segt faktiskt.. Men morgondagen kommer gå av bara farten tror jag, det verkade vara en hel del att göra då & sen har jag ju resan att se fram emot oxå!!

Bilder på altanen

Nya vita väggen & nya krukorna

Lyktorna från Ikea

Invigning

Nu har jag gjort hälften av denna jobbveckan..bara två dagar kvar & sen drar Daniel & jag på bröllopsweekend till Köpenhamn=)

Jag får mycket komplimanger för mitt jobb & det känns så kul!! Idag har de återigen pratat om att det blir perfekt att ha mig som vikarie att ringa in efter sommaren, har redan fått några dagar i höst som det skulle behövas. Hoppas bara att det passar mitt "schema" då!!

Vi invigde altanen i eftermiddags med att äta middag ute, jag gjorde även en äppelpaj till efterrätt..det var gott, har varit sötsugen mer eller mindre hela dagen=)

Kompislunch

Idag har det varit en ovanligt lugn dag på jobbet. Det var bara 3 läkare som jobbade & därför blev det ganska få prover.

Jag utnyttjade min flex & gick hem en timme tidigare på eftermiddagen..det var skönt, det gör ganska mycket att vara hemma straxt efter fyra i stället för efter fem.

På lunchen hade jag stämt träff med Petra, vi tog varsin bakad potatis & gick & drog lite i affärerna. Det var kul att träffas & prata lite grann..det blir inte att vi ses så ofta nu för tiden.. Men nu blev det av, tack för idag Petra!! =)

Efter maten satte jag igång att måla altandörren, borde egentligen baka bröd så jag har någon frukost i morgon, men jag vet inte om jag orkar.. Har tvätt på gång inne hos grannen oxå..gääsp när ska man få ta det lugnt?!;)

Altanen

Även denna dag har gått i inredningens tecken.
Jag har fortsatt med mitt altanprojekt & är faktiskt ganska nöjd nu=)

Daniel åkte ut till gokartbanan på förmiddagen & var där hela dagen & kollade på tävlingarna där ute. Eddie lekte hos Jonna & jag tog med mig tjejerna för att handla blommor.

Hittade fina svarta zinkkrukor till att sätta upp på väggen, en svart zinkkruka i fönstret & blommor till dem på Blomsterlandet. På eftermiddagen sen åkte jag, Eddie & Lova till Ikea medan Alicia lekte med Ella. Där köpte jag mer blommor, en löpare & två svarta ljusslyktor att ha på väggen.

Sen blev det plantering & uppskruvning;)
Allt blev fint & altanen är nu mycket mer inbjudande!!

Lägger ut bild senare, just nu använder vi en gammal dator eftersom den andra inte funkar..

Helgen har gått fort, men jag är ändå nöjd med dess innehåll!!
Förutom altanprojektet har jag hunnit rensa rabatterna, barnen är nöjda de med..Tjejerna har fått nya skor, vi har ätit korv & mjukglas på Ikea, Eddie & Lova har fått leka i lekrummet på Ikea & både Eddie & Alicia har lekt med sina kompisar=)

Nu väntar ytterligare en jobbvecka för mig..har 5 veckor kvar & har redan hunnit jobba 6!!

Inredning

Idag hade vi ju tänkt hitta på något roligt, men vädret ville inte som vi.. Vaknade tidigt i morse av att det öregnade & åskade & så fortsatte det till & från halva dagen, i alla fall regnet..

Eddies kompis Jonna ringde på morgonen & undrade om de skulle leka, så han var hemma hos henne hela dagen, vi andra åkte till stan en runda. Tjejerna ville till Tokige ture för att handla lördagsgodis. Jag fick ett ryck & vill inreda vår inglasade altan.
Vi har en stor altan som skulle kunna vara jättefin, men just nu är den inte det..vi använder den mest till förvaring & det är ofta väldigt stökigt där ute.. Jag skulle vilja ha en altan där man trivs att sitta ute & äta eller bara sitta & läsa när det regnar.

Var & letade efter svarta bambujalusier, men det fanns inga givetvis.. Skulle vilja inreda i svart & vitt, med svarta zinkkrukor & ljusstakar i svart.
När vi kom hem från stan rotade jag fram vit målarfärg & satte igång att måla allt omålat inne på altanen. Det tog mig fem timmar så var allt målat en gång!! Men vilken skillnad!!
Nu fattas bara en svart duk, svarta dynor & krukor med växter i..& jalusierna förstås;)

I'm back

Eller i alla fall för en stund.. Daniel har fått igång datorn i felsäkert läge, så lagad är den inte än..

Nu har jag jobbat klart för den här veckan & är välförtjänt av en ledig helg!! Det har varit en ganska tung vecka i & med att jag jobbat 8-17 alla dagar..inte mycket tid med familjen med andra ord, men jag har tänkt att ta igen det i helgen=)

Vi har inga bestämda planer, men jag vill göra något extra roligt som t ex åka till Barnens gård eller simhallen..vi får se hur vädret blir innan vi bestämmer oss.

Idag har Daniel & barnen varit ute på gokartbanan hela dagen, det är tävlingar där ute nu i helgen..barnen pratade om att åka di i morgon igen, men jag är nog inte så jättesugen på det nu när de lediga dagarna är mycket begränsade;)

Jag var själv hela dagen på provtagningen & det gick jättebra trots en hel del konstiga remisser & prover som jag inte sett innan. Eftersom det är fredag & en del gick på semester idag, bjöds vi på frallor till förmiddagsfikat & tårta & jordgubbar till eftermiddagsfikat. Frallor blev jag utan eftersom det inte finns glutenfria på bageri (de hade faktiskt frågat), men tårtan däremot hade de valt med tanke på att jag skulle kunna äta=)

I kväll blir det första fredagsmyset hemma i huset sen innan valborg!!

(Tvättmaskinen är för övrigt inte lagad än..alltihopa är som ett stort skämt!!)

Jobbar

Sitter på jobbet.. Skriver bara en snabbis eftersom vi egentligen inte får använda internet privat..

Men datorn hemma har slutat fungera!! Hur klarar man överleva utan dator!!

Får hoppas den blir reparerad snart=)

Barnen är hemma

Ytterligare en dag har passerat denna sommar.. Idag var det hyfsat mulet & det gör det mycket lättare att jobba än när det är strålande solsken.

Daniel kom in på lunchen & vi åt ihop.
Sen åkte han över för att hämta hem barnen från Öland. Vi var hemma ungefär samtidigt sen på eftermiddagen.
Barnen kom hem glada & ville visa upp sina nya grejer. Eddie & Alicia hade nya örhängen & Lova & Alicia hade fått varsin kassaapparat att leka affär med.. Så nu har vi lekt affär flera omgångar redan=)

Jag undrar vad det är med mig just nu.. I tre dagar har jag haft yrsel & det känns som jag snart ska svimma + att jag har huvudvärk, främst på kvällarna.. Funderar på att sticka mig själv i morgon & kolla järnvärdet & ta en snabbsänka.

Två nätter utan barn

Igår när vi åkte från Böda, stannade vi till i Blå rör för att släppa av barnen som ska bo hos mormor & morfar i husvagnen till tisdag em/kväll.

Det blev en ovanligt lugn eftermiddag för oss igår, vi lagade varm smörgåstårta till middag & åt i soffan, handlade lite & mest slappade;)

När jag vaknade i morse av väckarklockan kändes det såå skönt att ha sovit en hel natt utan att vakna!!
Lyxigt & i natt får jag en likadan=)

Fick sms av mamma på förmiddagen att Eddie & Alicia sovit till 8:00 & Lova till 10:00!!! Ha ha de sover tydligen bättre utan oss oxå;)

Har haft en bra dag på jobbet, det har varit ganska lugnt förutom att jag fick vara med på ett akutfall med en som ramlat handslöst på trottoaren..fick tvätta rent & assistera när det syddes ihop.

På vägen hem tog jag omvägen runt köpstaden för att kolla om det fanns några snygga sandaler, men det gjorde det inte.. Daniel mötte upp mig där & det enda vi shoppade var hö till Molly..

Böda sand

Nu är vi hemma igen efter några härliga dagar på Böda sand!!

Vi har haft soligt & fint väder nästan hela vistelsen, förrutom igår kväll när det ösregnade & åskade när vi kom in för kvällen.

Både fredagen & lördagen låg vi vid poolen hela dagarna & hade det hur gutt som helst=) I lördags hade vi till & med hela poolområdet för oss själva i över en timme på förmiddagen, eftersom det då var lite molningt. Barnen njöt i fulla drag av att ha båda poolerna helt för sig själva!!

Lilla Lova kom till oss & sa att hon kunde simma utan puffar, vi följde med henne till lilla poolen & hon bevisade att hon faktiskt hade legat & övat & nu KAN simma själv med riktiga simtag..visserligen "bara" 2-3 simtag åt gången, men ändå!!

Eddie hittade en tjej i poolen som han blev kompis med & han låg i vattnet stort sett hela dagen.

Annars har vi varit & kollat i lite affärer, cyklat på cykelbil, lekt på lekplatsen & bara haft det skönt!! Farmor & farfar som campade på Sonjas camping kom & hälsade på i fredags kväll. Vi blev bjudna på kebabtallrik, var & kollade på minidiscot & var nere vid den härliga stranden innan de åkte tillbaka.

Det var skönt att få känna lite semesterkänsla & jag önskar att jag var ledig lite mer i sommar, men får vara glad för det lilla=)

Mästerfotografen Lova tog kort på oss vid poolen

Eddie trivs som fisken i vattnet

Skoj i vattnet

Även Daniel blev som barn på nytt

Alicia flyter & njuter

Lova övade & övade

Vi hade poolerna för oss själva

Minisemester

Tjohooo..nu har jag jobbat klart för denna veckan!!

Om en timme eller så kopplar vi på husvagnen & drar iväg till Böda sand=)

Jag ska bara ta det lugnt & njuta & låtsas att jag har semester;)

Riktigt körkort

Idag gick vi upp tidigt allihopa för Daniel skulle till Oskarshamn för att magnetröntgas. Barnen lämnade vi in till farmor & farfar.

Jag åkte till jobbet i vanlig ordning. Idag var jag själv igen hela eftermiddagen, men det gick jättebra!! Har varit med om borttagning av födelsemärke idag med, jag fick assistera läkaren & det var intressant. Borttagning av stygnen nästa vecka är inbokade på mig..det är kul när det händer lite annat än "bara" provtagningar=)

På vägen hem hämtade jag ut mitt körkort som äntligen var klart!!

I kväll blir det tvättande & packande..