Sitter i bilen & är på väg till Astrid ...

Sitter i bilen & är på väg till Astrid Lindgrens värld. Det var överraskningen som Eddie & jag ordnade till familjen:) Vi har inträde till parken både idag & i morgon & så en natt på campingen. Just nu skiner solen så vi får hoppas på den nu:)

Lite småstimmig morgon

5:30 gick klockradion igång i morse & jag började så smått göra mig iordning, så jag skulle vara klar när & om bokningen ringde.. 6:50 får jag ett sms att jag ska vara inne på Bryggaren, där jag aldrig heller varit,  i stan mellan 7-15..ehh jaha tio minuter på mig in till stan alltså.. Givetvis ett omöjligt uppdrag, men lite innan halv åtta var jag äntligen på plats efter att ha hittat vart jag skulle ta vägen.
Nu i eftermiddag har vi börjat greja lite smått i husvagnen inför helgens tripp till Vimmerby. Hoppas bara vädrets makter är på vår sida denna resan med, fast regnkläder är nog lika bra att packa;)

Minigolf & trevligt sällskap

I förmiddags bestämde vi träff med Sanna, Sjökvisten & Elin på Ekudden för att spela en runda minigolf.
Jag spelade som aldrig förr, brukar jämt vara värdelös på minigolf, men idag gick det kanon!! Barnen är oxå duktiga, fast Eddie surade ihop efter andra banan för det gick inte riktigt som han ville, sen ville inte han vara med mera (därav inga närbilder på honom).
Efter golfrundan åkte bort till Burger king allihopa för att äta lite lunch & senare blev vi hembjudna till Sanna & Sjökvisten på kaffe & nybakad äppelpaj:) Glutenfri & väldigt smaskig!! Vi blev sittandes till 18:30 innan vi begav oss hemåt igen. Enzo har givetvis varit med oss hela dagen & fick leka av sig lite med deras Olle..innan leken blev lite väl busig, så då särade vi på de små liven;)

Vi var även en runda på CR service, på rekommendation av Länsförsäkringar, med min telefon. Ca 1400:- skulle de ha för att byta glaset, så vi får kontakta länsförsäkringar i morgon & se vad de säger.
Har jobbdag i morgon, men har ännu inte fått någon bokning!! Detta har aldrig hänt sen jag blev månadsanställd.. Det betyder att jag troligtvis kommer få ett samtal i ottan, så därför måste jag stiga upp 5:30 ifall ifall..eller så får jag väl en kvällsbokning & har gått upp i onödan..satan vad värdelöst!!

Familjen samlad

Daniel är nu frisk & äntligen hemma igen, familjen är återigen samlad:)
I morgon är jag ledig & då får vi försöka hitta på något roligt!!

Ingen hemkomst

Trodde verkligen D skulle få komma hem i eftermiddag, men för en timme sen ringde han & sa att så var inte fallet.
Han har hjärtrytmsrubbningar & det måste gå två dygn utan dessa innan han får komma hem, så tidigast i morgon eftermiddag/kväll..

Gräsänka

Är fortfarande gräsänka, D fick inte komma hem idag utan får vänta & se vad läkaren säger i morgon. Tydligen så slår hjärtat dubbelslag i bland & när han är uppe & rör sig blir det onormal hög aktivitet på hjärslagen..så han behöver kanske vila lite till..

Vi andra har levt på som vanligt här hemma i alla fall. Sanna ringde i morse & undrade om vi ville följa med till Leos för ett par timmar, så det gjorde vi & nu har Lova & jag nyss kommit hem från City gross.
I morgon är det jobbardag för mig, så barnen ska vara hos farmor & farfar som fortfarande har semester:)

Myskväll i regnet

Regnet fullkomligt vräker ner utanför & har gjort hela dagen!
Det har blivit en inneeftermiddag & kväll med bland annat städ & tvätt på schemat, men nu har barnen & jag myskväll med levande ljus & Monopol:)

Så det kan bli..

Igår morse när vi höll på att göra oss i ordning för att åka in på Kalmar marknad blev Daniel helt plötsligt illamående & gick & la sig.
Jag tänkte att då får väl vi andra åka så kan han vara hemma & vila.. Men han blev bara sämre & fick tryck över bröstet & såg helt borta ut, så jag vågade inte ge mig iväg.
Vi väntade en timme & då var det fortfarande ingen förbättring, så då ringde jag vårdcentralen. De ville att han skulle åka in till akuten direkt & frågade om jag kunde köra eller om de skulle skicka ambulans, men vi bestämde att jag skulle köra.
Ungarna & jag släppte av honom vid akuten & åkte vidare in till marknaden..det kan säkert låta kallt & känslolöst, men jag tänkte att sitta där inne med barn blir bara rörigt & kanske oroligt för dem. Bättre att vara som vanligt & inte göra dem oroliga, så skulle D höra av sig så fort han visste något.
På vägen hem ett par timmar senare ringde han & talade om att det troligtvis var hjärtmuskelinflamation han hade & att han skulle bli inlagd på hjärtintensiven & stanna till minst söndag!!
Han blev rejält omhändertagen & undersöktes ordentligt med röntgen, kranskärlsundersökning & diverse prover & det är ju skönt att veta.

Idag har vi varit & hälsat på honom. De är fortfarande inte helt säkra på att det är inflammationen, men än så länge det de tror mest på. Proverna visar att det är något men inte riktigt vad..så vi får väl se om de släpper hem honom i morgon eller om vistelsen blir längre.. Han kollas regelbundet med prover & är uppkopplad till en maskin i alla fall.

Jag skulle egenligen jobbat i kväll & i morgon, ringde bemanningen & undrade hur jag skulle göra & hon sa att jag kunde ta vård av barn, så det har jag gjort.

Ledsen & arg..

Jag är så ledsen & arg över att en getingjävel fick mig att tappa min Iphone igår!!
Reflexen i armen skickade iväg telefonen två meter & landade ute på stenplattorna.. Jag bara skrek & vågade knappt ta upp den för att se hur illa det var. Först syntes "bara" en massa smårepor på skärmen + att den var avskavd bak. Jag mådde så dåligt över det att jag inte rörde eller tittade på telefonen på hela eftermiddagen eller kvällen.
Nu i morse när jag tittade på den hade det blivit en spricka i hela skärmen, från långsida till långsida:(
Lovas kompis pappa som var här en runda igår, jobbar på Länsförsäkringar & han trodde att det skulle gå på hemförsäkringen, så nu måste ni allihopa hålla tummarna för att det gör det!!

Glasögonormar;)

Alicia & Ella har varit på Duran & Mollan i kväll:)

Sleten...

Jag känner mig sliten.. Trots nästan en veckas semester är jag helt slut både i kropp & knopp, ögonlocken känns så tunga!!
Antagligen är det kroppen som försöker säga att jag behöver längre ledighet för att vila upp mig & komma igen för att orka med ytterligare ett arbetsår.
I går kväll jobbade jag på ett ställe utanför mitt område där jag bara varit en gång innan. Där är man två på kvällen & det var jag & en vikarie som aldrig hade varit där + att han hade jobbat inom omsorgen i 2 veckor. Desstuom hade han ingen medicindelegation, så det lasset & stora ansvaret fick jag ta oxå. Det gick bra trots allt, men det borde inte få vara så egentligen tycker jag.
Nu jobbar jag i morgon med & så är jag ledig på fredag innan helgens jobb börjar..jippi;)

Vardag igen

Då var det återigen vardag..i alla fall för mig..resten av familjen får njuta av ytterligare en ledig vecka.
Jobbar 13:45-21:45 i dag, känns inte så där jättelockande..hinner ju knappt göra något nu innan, utan går mest bara & väntar.
Barnen har en lekdag idag. Eddie är redan iväg i stan med Ebba, Alicia är hos Ella & Lova väntar på Alice som kommer när som helst:)

Mina efterlängtade jobbarkläder kom i veckan fick jag sms om. Så jag rusade in till bemanningen för att hämta dem. Givetvis hade bara en av tre plagg kommit, men på ordern stod det att jag fått två..ringde då till centralförrådet & där sa de att käder brukar försvinna & att de nu skulle beställa nya till mig. Fast det gick inte förrän siste juli eftersom det var semestertider..hmm dessa kläder har jag väntat i 2,5 månad på så det kommer väl ta lika länge denna gången med..suuurt!!

Resan är slut

Så var vår lilla semestertripp till Böda över & vi är hemma igen.
Borta bra men hemma bäst brukar man ju säga & det är alltid lika skönt att komma hem hur bra man än har haft det!!
Men än är det roliga inte över, hihi.. Eddie & jag har just bokat en liten utflykt om ska ske nästnästa helg..vi ska berätta för resten av familjen i kväll;)
I fredags kväll var det Karaoke på scenen på Böda. Rätt som det var ringde Eddie hem till oss i förtältet & sa att vi måste komma & kolla för han skulle sjunga!! Det var många som ville uppträda, så därför fick alla som önskat samma låt sjunga ihop, så han fick sjunga med två tjejer han inte kände, men det spelade nog ingen roll:)
Idas sommarvisa var låten han sjöng..modigt att sjunga för en sån stor publik!! Jag har det inspelat på min Iphone & lägger upp det senare:)
I går regnade det & åskade rejält till & från..som "vanligt" regnade det in under vårt tält.. Daniel fick ösa vatten utanför & barnen & jag inne i tältet. Vi klarade det bra & det blev inte alls så illa som för några år sedan när vi var i Eksjö.. Där fick vi regnvatten upp till knäna!!

Vi fortsätter att njuta..

Vi har det så härligt så härligt!!
Att vara på Böda känns som att vara utomlands (citerar mig själv förrförra sommaren när jag blev intervjuad på tv när vi var här;))
I går kväll hyrde vi cykelbilar & senare på kvällen gick vi ner till stranden för att spela Beach volleyboll med ett gäng från Rockneby, det var mysigt att sitta där på stranden & prata & dricka en öl:)
I dag kom mamma, pappa & Enzo hit på förmiddagen.
Vi låg nere vid stranden hela dagen & till & med jag badade i det 24-gradiga havet!! GUTTANS!!
Senare bjöd mamma & pappa på kroppkakor från Ninnis som vi åt till middag innan vi gick en runda här på området, det blev en kulglass innan vi vinkade av dem sen.
I kväll är det karaoke på scenen, så det kollar vi nog på innan vi går in:)

Paradiset

Ännu en härlig dag på Böda, vi har legat vid poolen hela dagen idag med & nu blir det grillat till middag:)

Härliga semester

Vi har det så himla härligt här på Böda sand!!
Vi njuter av att vara lediga & bara göra det vi har lust med.
Klockan ett igår eftermiddag anlände vi, då åt vi lunch & reste tältet innan det blev ett dopp i den 30-gradiga poolen. På kvällen var det Böddes småstjärnor innan vi gick hem för att spela lite spel.
Idag har vi legat vid poolen hela dagen. Så jädrans gutt, det är bara att hoppa i utan att fundera eller tveka!!
Ett besök på Valles har vi även hunnit med.
Nu i kväll har vi varit på minidisco & 80-tals kväll samt ett par timmar på lekplatsen.
I morgon blir det poolen igen!!:)

Doppet

Sådärja, då har jag äntligen vågat doppa mig i havet för första gången i år!!
Det tog en stund & jag velade länge, men vips så var det gjort;)

Semester!!

Äntligen har även jag nu gått på SEMESTER, även om den är pyttigt liten på endast en vecka så är jag GLAD!!
Det ska bli så skönt:)

Modiga flicka

Min modiga dotter har sovit i tält här på tomten i natt med grannflickan!!
Egentligen var det Eddie & Thea som skulle sova där, men senare under kvällen fick Eddie huvudvärk & då var Alicia snabb & frågade om hon fick sova i stället:)
Vi satte tältet utanför vårt sovrumsfönster & hade fönstret öppet hela natten för att höra om det var något. Men redan efter nio var det tyst & sen sov de till jag gick ut med Enzo idag på morgonen vid halv sju!!

Kvällsdopp på Måsen

Otroligt vad varmt det har varit idag oxå..inne på boendet jag varit & jobbat på har det stått precis still!!
Vi har just varit på Måsen & tagit kvällens dopp, har nästan blivit en tradition nu om kvällarna. Alla badade utom Enzo & jag som satt på bryggan & tittade på de andra. Termometern som hängde där visade 27 grader, så idag hade nog badkrukan (alltså jag) kunnat bada, men jag hade inga badkläder med mig.
Däremot hade jag min nya fina kamera med mig:)

Sitter på jobbet & har för tillfället rast...

img_6807 (MMS)

Sitter på jobbet & har för tillfället rast.. Det blev ett nytt ställe igen som jag ska vara på ikväll & i morgon.. Förmiddagen tillbringade vi på Rafshagen & Enzo badade hela sig för första gången:) Han verkade gilla det, fast ville inte vara i så länge;) Efteråt såg han ut som hej kom & hjälp mig med tallbarr & grus i pälsen;) Det fick bli en dusch för honom innan jag stack i väg!!

Världens bästa föräldrar

Nikon D3000

Sodastreamer

Världens bästa föräldrar tillhör mig!!
Alltid lika hjälpsamma när det är något & oerhört generösa. Idag kom de hem till oss helt utan förvarning med en Nikon D3000 kamera till mig & inte nog med det, en sodastreamer till oss allihopa!!:) Jag blev så glad & tacksam men samtidigt helt överraskad så jag hoppas att det syntes hur glad jag verkligen var:)
Så nu mina vänner ska jag bli mästerfotograf & så kan vi dricka läsk & bubbelvatten i mängder;)

Tusen tack igen älskade mamma & pappa!!

Besök

Knåpade ihop en fotlänk lite kvickt nu ikväll med en flipflop-berlock

Idag har vi haft besök av Petra & hennes tjejer:)
Vädret var lika varmt som "vanligt" så det blev ett & annat bad i poolen för barnen.
Petra & jag fick hålla oss mest i skuggan..det var så hiskeligt hett i solen.
Lunchen & fikat dukade vi ute på trappen, skönt att sitta ute & äta när man är så många:)

Nu i kväll tog Enzo & jag oss en promenad på en timme..det var varmt med samtidigt skönt!!

Fick morgondagens jobb-bokning lika sent som sist idag, 17:10 fick jag den..lite väl sent för att få veta hur man jobbar en fredag..det blev i alla fall 7-12, men det vågar jag inte glädja mig åt..Kan lika gärna förlängas till halv fyra eller ännu värre bli en tur på kvällen oxå typ 15-22.. Lördagen vet jag fortfarande inget om. Tycker ju faktiskt att de kan va lite snälla vid helgerna för de vill man gärna veta lite längre innan så man kah planera in något tillsammans med resten av familjen..

Barnen utlånade

Här hemma är det tyst & lugnt på våra lediga stunder, annars jobbar vi medan barnen är på Öland.
Igår jobbade jag kväll, så hela förmiddagen hade jag & Enzo för oss själva, det blev några promenader & en liten runda in till stan.
Idag jobbade jag hela dagen här i Läckeby & då passade jag på att ägna lunchen till att gå ut med Enzo så han inte behövde vara ensam så fasligt länge.
Om morgondagen vet jag ingenting ännu..barnen kommer hem på eftermiddagen så det kunde ju va lite smidigt att veta hur jag ska jobba..men inte..

Igår fick jag detta fotot i mobilen, då var barnen med mormor, morfar & Lilly på lådbilslandet..de har det bra!!=)

Försäsongen är över..

Jag kommer sakna att åka till husvagnen varje helg..

..vår havsutsikt..

..& lata härliga dagar i brassen..

Det är nästan man får en liten tår i ena ögonvrån nu när försäsongen på Blå rör är slut för detta året.. Idag har vi packat ihop & dragit hem husvagnen.
Vid den här tiden åren innan har vi varit ganska mätta & det har då känts bra att lämna idyllen, men iår har det gått så vansinnigt snabbt & första halvan av säsongen var det bara regn & kallt tråkigt väder. Det är nu när solen kommit som vi vill vara kvar!!
Tänk, det dröjer till valborg 2011 innan det är dax att sätta upp allt igen!!;)
Fast vi kommer nog över någon helg i sommar hoppas vi på:)

Barnen är kvar hos mina underbara föräldrar & min fina mormor. De ska få ha ledigt & bada & ha skoj nu tills på onsdag i stället för att gå på dagis/fritids medan vi jobbar.
Så här hemma är det ovanligt tyst & lugnt;)

Skönt

Fick det lite extra lyxigt idag med när dagens bokning var 14:30-21:30..det innebar att jag, Eddie & Lova hann spendera några timmar på Rafshagen:)
Jag brukar inte gilla att jobba kväll, men nu på sommaren måste jag säga att det är lyx!!

I morgon bär det av tidigt igen, jag jobbar 7-15. Mamma kommer & hämtar barnen & Enzo 6:45 för att ta med dem över till Blå rör, så får de bada & ha det kul i stället för att vara på dagis/fritids tills vi kommer hem:)