Shopping & båttur

Idag vaknade vi upp till den sista dagen i Köpenhamn, vi är jätteglada & nöjda med vår resa, allt har verkligen varit toppen!
Men hur eller hur så är det ändå alltid skönt att komma hem, hem till hus & framförallt hem till våra djur❤️
Sista dagen fick det bli lite shopping på Ströget & en guidad båttur i Nyhavns kanaler..jättemysigt, men superhett!
Spännande att få se Christiania & kul att se Havsfrun:-)

Tivoli

Igår blev det en eftermiddag & kväll på Tivoli.
Våra åktokiga barn fortsatte med det dom gillar bäst, att åka karuseller..helst de läskigaste som jag aldrig ens skulle komma på tanken att åka..hua;-)
Vi stannade ända tills stägningsdags & det blir extra mysigt när mörkret kommer & alla lysena tänds!

Bakken

Gårdagen spenderades på Bakken, ett riktigt mysigt tivoli med massor av attraktioner!
Ungarna åkte nästintill oavbrutet i nio timmar & det fanns karuseller & bergodalbanor som passade alla. Även lilla O fick smak på åkandet & kommer säkerligen bli lika åktokig som sina syskon;-)
Fler bilder kommer när vi är hemma i Sverige igen, tog en hel del med systemkameran oxå, men nu under resande fot får det duga med mobilbilder:-)

Första kvällen

Första eftermiddagen & kvällen blev riktigt underbar!
Solen stekte så att man fick söka skugga mellan husen ibland. Vi tog en rejäl promenad efter vi installerat oss i lägenheten..vi gick Ströget ända fram till Nyhavn innan vi vände, var sugna på att åka en guidad tur längs kanalen, men man fick inte ta med barnvagnen ombord & den vågade vi inte bara ställa där i en timme..så vi får se om vi går tillbaka utan vagn.
Ett stopp på en uteservering för att äta en glass & dricka en öl var givet, nu känns det ännu mer att det verkligen är sommar & semester.
Vår lägenhet ligger verkligen centralt & är precis lagom stor för oss..skönt med lite mer yta än ett hotellrum. Det är lite spännande att titta på allt folk genom fönsterna, allt som sker i en storstad! Olivia är särskilt förtjust i köksfönsterna, där kan hon spana in barnen som bor här permanent & titta på dom när de leker på innergården;-)
Nu ska vi ge oss ut för att köpa frukost & sen blir det en heldag på Bakken!

Danmark

Igår morse gav vi oss iväg på vår semester till Danmark.
Vi har hyrt en lägenhet i centrala Köpenhamn & ska vara här söndag till onsdag.
Bilresan ner till Helsingborg gick kanon..inte ett stopp & Olivia som annars inte är så glad i att åka bil, skötte dig galant!
Vi tog färjan över till Helsingör..gud så mysigt, önskar nästan att den tagit längre tid så man kunde få njuta ännu mer! Solen gassade & det var så gutt!
I Helsingör stannade vi längs vägen för att ta ett glasstopp, härligt att leta krabbor i strandkanten (vi hittade en)
Sen in i bilen igen för vidare färd mot Köpenhamn!

Sommarkväll

I kväll har jag, Daniel, Alicia & Olivia varit på stan & firat att Daniels semester börjat!
Vi köpte shorts, åt middag på Thai silk & tog sen en glass i hamnen..riktigt mysigt!!
Eddie var på bio med flickvännen under tiden & Lova var på övernattning hos en kompis.

Nu väntar två underbara mysiga veckor tillsammans med hela familjen, sen återgår jag till arbetet medan resten av familjen njuter två veckor till.

Ljuvliga semesterdagar

Jag njuter till fullo av sommarens lata dagar!
Vi har kommit in i semesterlunken & barnen sover länge om mornarna.
Denna veckan har barnen mest ägnat med kompisar, övernattningar borta & övernattningar här hemma.
Såå dagarna har jag mest spenderat med Olivia, vi har gått på stan med mormor & igår hälsade vi på mormor & morfar på kolonin. Vi tog en långpromenad förbi Kalmarsundsparken där det just nu pågår en Sandskulpturtävling, vi stannade även för lek på lekplatsen & vidare in mot stan innan vi vände hemåt. En riktigt mysdag❤️

Torkställning

En vit gammaldags torkställning har jag önskat mig ett tag, vår 14-åriga torkvinda har snart gjort sitt & det är så jobbigt att byta tvättlinorna..
Jag har tur som har så fina vänner som ville göra mig en, igår levererades den hem hit.
Nu är det mitt arbete kvar i målning, uppsättning av linor & fastsättning i marken. Såå idag for vi till Bauhaus för att köpa färg, linor & plintar.
Innan vi åkte på kalas hann jag förbehandla med impregneringsolja & så hoppas jag på att det är uppehåll i morgon så jag kan måla.

Lördagskalas

Nyss hemkomna från kalas, det var Daniels syster & svåger som firades.
Vi hade med oss en paprikaplanta & rosevin som present.
Blev bjudna på smörgåstårta & glömmingetårta..smaskens alltihopa!
Nu tar vi lördagskväll med ett glas vin eller två till Sommarkrysset:-)

Ljuvliga semestertider

Så där ja, då var min semester igång..härligt!!
Nu ska jag bara försöka njuta & göra roliga saker i tre veckor.
Jag började semestern i torsdags kväll genom att ta sommarens första dopp i poolen, 29,5 grader..en alldeles perfekt temperatur för mig!
Igår hade ungarna poolparty här hemma, sammanlagt var det 8 barn här som badade, åt korvlunch, glassfika & pizzamiddag..underbart med glada skrattande barn:-)

Nedräkning till semester

Underbara sommarkvällar

Nedräkning.. endast en ynka dag kvar att jobba innan tre veckors härlig semester!
Å vilket väder vi fått lagom till min semester, det har varit solsken & värme hela denna veckan..ljuvligt!
Poolen har kommit upp i hela 29 grader nu, så det är inte helt omöjligt att badkrukan själv inleder semestern med ett kvällsdopp i morgon;-)

Härlig solig dag

Ledig idag, extra guttans på en fredag & extra guttans med fint väder för omväxlingsskull!
Häromdagen när det åskande & hällregnade om vartannat så passade jag på att klicka hem ett par snygga gummistövlar. Jag föll för ett par jouls, apdyra men nu var det rea & priset blev väldigt fördelaktigt..sånt gillas!
Idag dök dom upp med posten & jag blev verkligen inte besviken..så snygga & så sköna!

Har haft en fin vän över på kaffe & ett par timmars "skvallrande", det var mysigt att ses igen:)

Strax blir det tacofredag med godis- & vinmys till kvällen..härligt!