Härliga sommarlov

Härliga sommarlov med soliga dagar & mysiga kvällar!
I går kväll kom helt plötsligt en störtskur & då rusade alla fyra barnen ut till studsmattan för att hoppa..blöta & goa kom de sen in igen när regnet avtagit;-)

Nymålat

Daniel har varit såå flitig den senaste veckan & målat & målat dagarna i ända.
Huset såg ut som fan innan rent ut sagt, nybygget var omålat på vissa ställen, andra var bara grundmålade & på det gamla var den gamla falurödfärgen nästan borta på vissa ställen & det vita var så solkigt, men NU är huset fint igen, även om den gamla delen av huset är i behov av ny panel snart så duger det gått & väl ett tag till nu.
Ska försöka få några fina bilder på helheten i morgon.

S e m e s t e r

I fredags jobbade jag sista dagen innan 4 veckors härlig semester!!
Veckan har ju inte varit så fin precis, men så fort jag loggade ut så smög sig solen fram & har  varit framme sen dess:-) Jag tror att sommaren har bestämt sig för att stanna nu!!

Midsommarafton 2015

Midsommarafton 2015 bjöd på växlande väder, men mellan skurarna hann vi köpa jordgubbar, leka på lekplatsen, gå runt hela campingen & grilla kvällskorven.
En lugn & skön midsommar, alla stora barnen hade kompisar så de var nöjda & glada. Olivia sov under midsommarmaten, så hon fick ta igen det sen när hon vaknade.
Nu har vi en dag kvar innan vi packar ihop & drar oss hemåt igen, en veckas jobb kvar för mig medan resten av familjen är hemma & semestrar.

Böda sand

I gårkväll kom vi fram till Böda sand för en liten husvagnssemester under midsommarhelgen!
Det regnade hejdlöst, men vi trotsade vädret & reste tältet ändå..blöta & kalla var vi klara efter 22:00, då var det gutt att sätta på värmen i tältet & mysa lite med ett glas rosé!
Idag har vi varit nere vid stranden & doppat fötterna i det 15-gradiga havet, grillat korv, marshmallows & choklad, lekt på lekplatsen m.m.
Så underbart med lite minisemester innan den riktiga semestern börjar:-)

Femtonårskalas

Idag har vi haft 15-års kalas för Eddie som fyller år på måndag.
Solen sken & det var den varmaste dagen på länge, så det blev poolparty för en del:-)
Födelsedagsbarnet fick allt han önskat sig, nämligen pengar;-)

Tidigare i veckan

Vi plockade upp & fyllde poolen i söndags, 15 grader var det när den var fylld..tre dagar senare hade temperaturen redan stigit till 22 grader & då var det dags för premiärdoppen!
Lova var först i som vanligt, med Alicia tätt efter:-)
Nu ytterligare två dagar senare är det 25 grader, det kan vi tacka bubbelplastlocket för som vi löpte förra året..toppenbra!

Skolavslutning 2015

Sommarlovet började underbart bra, skolavslutning på morgonen i full kyrka, tårtkalas på skolgården & sen sol,bad & jordgubbar med barnens fina kompisar hela dagen lång!!
Eddie & hans kompisar cyklade iväg till Rafshagen nu i kväll för grill, kvällsdopp & mys innan de kommer tillbaka för att sova här allihop.

Nu känns det i hela kroppen att det verkligen är sommar:-)

Astrid Lindgrens värld

Förra helgen besökte vi ett regnigt Astrid Lindgrens värld.
Premiär för Olivia, som för övrigt är tokig i både Pippi & Emil.
Vi hade en mysig dag bland mycket folk & alla söta små hus.

Sommartider hej hej

Äntligen!!
Äntligen kom sommaren, som vi väntat & längtat!
Då passade det perfekt att vi köpte nya utemöbler i veckan, vi har redan hunnit äta både lunch & middag på dom.

Även poolen kom upp igår & husvagnen står på plats i trädgården..redo för att städas ur & packas inför midsommar på Böda sand.