Brandutbildning

Dagen började med Brandutbildning på Röken vid sjukhusområdet.
Det var jag & tio andra sommarvikarier inom Landstinget, som blev utbildade att klara ut om det börjar brinna på arbetet.
Först fick vi information & se några småfilmer, sen efter fikat gick vi bort till ambulansen. Där fick vi öva på att släcka brand på en docka med en filt & sen släcka flera bränder var med olika sorters brandsläckare.
Hela förmiddagen avslutades med att vi fick spela patienter & personal på en avdelning med två salar. Salarna rökfylldes helt & man såg verkligen ingenting..där skulle vi rädda alla patienter, ta ut gastuber, släcka brand osv.
Det var en kul & framförallt lärorik förmiddag!!

Daniel hämtade mig där sen & så åt vi lunch ihop innan jag skulle till jobbet=)

På jobbet har jag haft min sista uppföljningsdag & på måndag börjar jag jobba "på riktigt". Har spolat öronen för första gången idag, så nu har jag delegation på det med! Det är fortfarande mycket nytt & jag lär mig något nytt varje dag, men det kommer nog gå jättebra!!

Kommentarer
Postat av: Hans Johansson

Du har bättre tur med körkortet än kärleken haha

grattis och lycka till önskar Hasse som vill vara anonym!

2009-06-05 @ 22:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0