Första advent




Första advent redan då, mysigt värre & vad kan passa bättre än all denna snön vi fått & fortsätter få just nu?!
Snö hör till när det vankas jul för att få den rätta stämningen & det kan man ju inte säga att vi varit bortskämda med de senaste åren(om man bortser från förra året då).
Morgonen denna första advent började med strömavbrott, som tur va inte varade så länge. Sen blev det äggfrukost innan vi satte igång med det stora lussebullebaket. Hoppade russinen i år eftersom de ändå blir urpillade;) Barnen var jätteduktiga & fick ihop alla fina lussebullar.
Sen var planen att åka på julskyltning en stund innan mitt kvällspass började..vi skulle bara skotta först.. Vilket tog 2 timmar & då hann vi inte, men det var ingen av barnen som blev besviken för det;) Det var lika roligt att vara ute & bygga snökojor:)

Kommentarer
Postat av: Petra

Vart har du hittat ljusen?? Är oxå sugen på såna med siffror

2010-11-28 @ 22:05:52
Postat av: Helena

Det är vanliga blockljus & siffrorna är köpta på Rusta för en billig peng:)

2010-11-29 @ 16:04:15
Postat av: Louise

Fin blogg du har :-)



Jag köpte dotterns trädkoja på BR men jag fick gå till 3 olika här i Gbg innan den fanns & där fanns bara 2 kvar så jag hade nog tur att jag var ute så tidigt! Lekmer & Hikmet har haft dem men ser att de är slut där med nu :-( Trist när man siktat in sig på ngt! Hoppas BR får in det igen. Kan man inte ringa dem & kolla? eller kolla deras hemsida varje dag.



Mvh Louise

2010-11-30 @ 13:43:59
URL: http://lollo71.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0