Ilfart till akuten




Det vankas cykelfest här i byn & jag har börjat fundera kring menyn & dukningen..här kommer en liten tjuvkik;)

Hua vilken start det blev på denna dag! Migränanfallet jag drabbades av häromdagen har inte varit nådigt & som först nu efter behandling har den släppt något så när..
Anfallet började i onsdags eftermiddag med att jag fick problem med synen, det var som om jag bländades.. Snabbt därefter kom huvudvärken tätt följt av att jag fick talsvårigheter. Allt jag skulle säga kom ut som ett enda mummel & jag pratade väldigt osammanhängande, samtidigt som jag inte kopplade alls vad familjen sa & berättade. De allra enklaste orden var som ren kinesiska i mitt huvud..jätteotäckt!
När det släppte efter någon halvtimme, gick jag & la mig.
Sen dess har jag haft vansinnig huvudvärk & i morse tog jag äntligen förnuftet till fånga & ringde vårdcentralen, tänkte att de kunde skriva ut starka migränpiller till mig.. Men i stället blev det ilfart till akuten, de trodde jag fått en propp eller blödning i hjärnan!

Efter undersökningar & samtal kom de fram till att jag troligtvis har en kraftig form av migrän & blev behandlad med både piller & spruta. Nu som först känner jag mig ganska bra & jag har fått sprutor på recept att sticka mig själv i benet med när migränen kommer.

Jag är väldigt trött & medtagen efter dessa kämpiga dagar & har sjukskrivit mig från helgens jobb..nu står det endast vila på mitt schema! Mina snälla föräldrar har även erbjudit sig att ha barnen över natten & det blir skönt för både de & mig♥ Det är inte så roligt för dem med en mamma som bara behöver vila.

Ha en mysig fredagskväll mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Lizas Lantliv

Åh fy va läskigt.....!!!

Jag som har migrän vet hur jobbigt det är o hur medtagen man blir, jag kan känna av ett anfall minst ett dygn efteråt...

Tur att det inte var något ännu allvarligare iaf!!



Min lykta har jag köpt på en lokal affär som finns här hos mig så tyvärr kan jag inte tipsa dig...

Måste fråga var du köpt dom turkosa skålarna/formarna? =)

Så fina!!



Ha en fin fredag!



Kramar Liza

2011-09-02 @ 17:04:41
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Postat av: Sara

Ussa, det låter otäckt . Har med dragits med migrän och obeskrivlig huvudvärk i många år och blivit hjälpt av de sprutorna när attacker kommit.

Fast mitt kommer iofs från spänningar i rygg och nacke pga sjukdomen. Hoppas det kommer hjälpa dig och att du får en smärtfri helg! Var rädd om dig och vila! Kram!!

2011-09-02 @ 17:05:31
URL: http://www.kreativafrun.blogspot.com
Postat av: Sonja

Det där lät riktigt jobbigt och otäckt. Skönt att det finns hjälp att få. Jag har aldrig haft några större problem med huvudvärk förrän senaste månaderna. Det har börjat med att jag ser konstigt på ena ögat och strax efteråt kommer huvudvärken. Och den är betydligt starkare än förut. Kanske någon form av migrän. Men att ha så ont som du hade måste vara fruktansvärt. Hoppas det inte kommer tillbaks...

Ha det bra. Kram Sonja.

2011-09-02 @ 20:44:16
URL: http://hammarsbacken.blogspot.com
Postat av: Lotta

Men vännen, fy så otäckt!

Drabbades också av ett kraftigt migrän anfall på jobbet för några år sedan och det kom också som en bländning av solen, skumt. Det återkommer ibland, men oftast inte lika kraftigt som första gången.

Hoppas att du slipper drabbas mer.

Ta hand om dig och vila nu!

Stor kram Lotta♥



ps. Älskar dina fina pastellskålar. ds.

2011-09-02 @ 21:15:01
URL: http://lottashome.blogspot.com
Postat av: Helén Kristiansson

Men kära vännen, skönt att det inte var värre även om detta var illa nog. Sköt om dej! Många kramar

2011-09-04 @ 10:01:25
URL: http://helenkristiansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0