Intervaller

Nyss hemkomna från en runda i motionsspåret, andra dagen nu som vi är så duktiga och joggar intervaller! Först går vi ett varv i rask takt, sen andra varvet jobbar vi två elstolpar, går två, joggar två osv. Jag har alltid hatat att springa, men detta är riktigt kul.

Har jobbat första dagen efter semestern idag , roligt & rätt skönt att komma igång igen..nu jobbar jag ju visserligen bara två veckor innan jag är ledig en vecka igen..men ändå.

Glutenfritt café

Igår var vi & besökte Frida fikar som är ett glutenfritt popup-café på Stortorget.
En sån rolig & bra idé var man ju bara tvungen att testa!
Så jag fick med mig en valnötslimpa & tre olika sorters frallor hem, ser verkligen fram emot frukosten om en liten stund:-)

I morgon är det jobb igen, det ska bli riktigt kul!!

Toppendag

Vilken toppendag vi haft idag! Alla barnen hemma hela dagen & vi har bara myst & varit tillsammans utomhus.
Lunch ute i skuggan på filten, sen poolparty & det är så härligt att se hur de stora barnen tar hand om Olivia i poolen, hon var modig idag & hade bara puffar på sig.
Sen grillade vi när Daniel kom hem & när maten var uppäten gick vi allihop till blåbärsskogen för att plocka blåbär. Vi fick med oss en hel del hem så nu har vi både i kylen till morgondagens frukost samt en massa påsar i frysen.
Vi avslutade denna toppendag med lyxig kvällsfika, nybakad blåbärspaj med vaniljsås!!

Sommar i Kalmar

Idag har jag & alla barnen varit & hälsat på mormor & morfar på kollo.
Vi tog en promenad ner till Kalmarsundsparken för att titta på sandskulpturerna, nu var det ett tag sen tävlingen var så de hade börjat falla isär lite grann, men ändå häftigt att se!
Sen gick vi till slottet & till den roliga lekplatsen i parken där innan vi gick hemåt igen & åt lax till lunch.
Kalmar är en fin sommarstad som man borde njuta av lite mer.

Hälsosamt liv

Äntligen är jag/vi på gång med motionen igen efter sommaruppehållet..känner att jag lagt på mig lite efter all glass, köpemat & annan semesterlyx..vågen visar 2-2,5 kg upp & det både syns & känns.. Men nu som sagt är det slut på det & det vanliga sunda livet får komma tillbaka;-)

Idag kom jag ut på två långa raska promenader till & med, en på fm när Olvia sov & sen en efter middagen när Daniel kommit hem.
Han började jobba igen igår medan jag har denna veckan med.

Dagsutflykt

I går tog vi en dagsutflykt till Ullared & besökte Gekås:-)
Sju timmar spenderade vi i varuhuset & vi fick med oss en del hem, även att vi inte egentligen behövde något utan mest åkte för att det är roligt.
Nytt var leklandet på våning 4, som ett mindre Leos lekland för barn mellan 0-12 & dessutom gratis..toppenbra för Olivia att leka av sig i!!
Denna gång såg vi varken Morgan eller Ola-Conny, däremot både Kjelle & hans fru;-)

Skara sommarland

Då var vi hemma igen efter 4 dagar i Skara!
Vi har hunnit med så himla mycket kul, polkagristillverkning i Gränna, shopping i Skövde & Jönköping & så givetvis 2 dagars karusellåkande, lekande, glassätande & badande inne på sommarlandet:-)
Bilderna får tala för sig själva;-)

Gränna

I måndags påbörjade vi vår lilla roadtrip, målet var Skara sommarland men vi tänkte stanna i Gränna & utforska den gamla söta lilla staden.
Vi tittade på när dom tillverkade polkagrisar & köpte med oss en kasse hem av lite gott & blandat såklart!
Framåt eftermiddagen satte vi oss i bussen igen för att styra kosan mot Skara sommarland.

Konfirmation

Idag har Eddie, Sara & Jonna konfimerat sig. Det var inte alls så långdraget som jag trott, utan dom bjöd på både sång, musik & berättelse om en tavla dom målat.
Efteråt åkte vi hem hit för exotisk planka i den extrema hettan följt av Nutellatårta.
Efter gästerna åkt hem slängde vi oss i poolen allihopa.

Strandhäng på Möllstorp

Igår blev det repris på torsdagens strandhäng, fast denna gång följde hela familjen med.
Det var så herrans varmt & gutt, vattnet var 24 grader varmt så till & med jag badade!!
Efter ett par timmars solande & badande så gav vi oss av hemåt för att fortsätta badandet i poolen, 26 grader visade den så jag tog mig ett dopp i den med, i ge likt mig att bada så mycket under en & samma dag;-)

Sommarens första dag på stranden

Igår hade vi sommarens första dag på stranden..gud så härligt det var!! De två stora barnen var på andra äventyr så  det var bara Lova & Olivia som följde med.
Alla badade utom jag, jag kände inte ens på vattnet som den badkruka jag är;-)
Solen tog verkligen & det kändes i skinnet när vi kom hem, så det fick bli en kall öl under parasollet.

Böda

Hittade några bilder i kameran från vår midsommarhelg på Böda Sand:-)

Nymålat hus

Här har ni det, vårt nymålade hus..det känns såå skönt att det är målat & klart, Daniel har varit så duktig!
Nu kan vi bara njuta av lugnet & ledigheten resten av semestern:-)