Konstiga regler

Fan vad folk håller sig friska nu då! Jag får ju inget jobb då..;)

Nä, men det blev inget jobb idag heller & med de nya pissiga a-kassereglerna som började gälla för ett år sen, kommer jag inte jobba i morgon heller..
Det är så med den nya deltidsersättningsregeln. Man får 300 arbetslösdagar, fast 75 dagar av dem är deltidsersättningsdagar. När de 75 dagarna är slut, får man antingen säga upp sig från sitt deltidsarbete & vara arbetslös på heltid eller jobba deltid & klara sig på den lönen.
Dagarna räknas veckovis, så varje vecka när jag är arbetslös någon dag & jobbar några dagar, dras det från de 75 dagarna. Som till exempel denna veckan för mig när jag varit arbetslös 4 dagar & eventuellt får jobba i morgon, så dras de 4 dagarna från de 75. Är jag i stället helt arbetslös denna veckan, dras dagarna från de andra resterande vanliga arbetslösdagarna.
Jag är därför rekommenderad att ta bort min tillgänglighet om jobb i morgon & då vara arbetslös i stället.
Helt sjuka regler!! Men så är det & det är bara att acceptera..

Får hoppas på bättre lycka nästa vecka & då har jag även uttökat mitt område!!

Idag ska Daniel & jag ha en dag på tum man hand=) Vi ska passa på att veckohandla i lugn & ro;) Sen ska vi in några ärenden till stan & även kanske kolla runt lite i bilaffärerna.
Det är sånt här som blir lite extra bökigt när man har barnen med sig, så vi ska passa på nu medan de är på dagis & skola.

Kommentarer
Postat av: Petra

Det låter ju sjukt!!! Varför kan dom inte ha några regler som man fatta??!!! Varför ska allt vara så komplicerat???!!!! Kram

2009-03-12 @ 17:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0